2024 NİSAN I. BİRLEŞİM 1. OTURUM MECLİS KARAR TUTANAĞI 17 Mayıs 2024, 15:37
BOZKIR BELEDİYE MECLİSİNİN 2024/NİSAN AYI OLAĞAN MECLİS TOPLANTISI I.BİRLEŞİMİNİN 1.OTURUMUNA İLİŞKİN KARAR TUTANAĞI
Karar Tutanak No :04
Karar Tutanak Tarihi :13.04.2024
KATILANLAR : KATILMAYANLAR : Başkan : Nazif KARABULUT
Üye : Ali ÇELİK
“ : Halil YUVAKTAŞ
“ : Mustafa AKGÜL
“ : Oğuzhan BAĞCI
“ : Mehmet DEMİRAY
“ : Hasan ÖZCAN
“ : Abdurrahman UYAR
“ : Metin İLHAN
“ : Halil KOÇ
“ : Ahmet DURAN
“ : İhsan ALTUNAY
“ : Memiş CIRNAZ
“ : Adem KARAZOR
“ : Kıymet ALTINIŞIK
“ : Seyfullah İNCE
Başkan:Sayın Üyeler, üyelerimizin tamamı bulunduğundan, 2024/Nisan ayı olağan meclis toplantımızın oturumunu açıyorum. Gündeme geçilmeden önce Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliği’nin 11.maddesi gereğince, 05.03.2024 gün ve 03 No’lu (Mart ayı olağan I.Birleşim I.Oturum) meclis karar tutanağı üyelere dağıtıldı ve önceki tutanakta maddi hata bulunmadığı görüldü. Gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.
Başkan:Sayın Üyeler, “5393 sayılı Belediye Kanununun 19.maddesi, Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 5.maddesi gereğince Belediye Meclisi, seçim sonuçlarının ilanını takip eden beşinci gün Belediye Başkanının başkanlığında kendiliğinden toplanır. Buna göre meclis üyeleri arasından gizli oyla meclis birinci ve ikinci meclis başkan vekili ile katip üyeleri ilk iki yıl için görev yapmak üzere seçer.” denilmektedir.
Fakat Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı 04.04.2024 gün ve 2024/4 No’lu Genelgesinin 4.maddesi gereğince, (İlk toplantı gününün Ramazan Bayramı süresi kapsamındaki 9 Nisan 2024 Salı günü saat 13:00’dan 12 Nisan 2024 Cuma gününe (bugün dahil) kadar olan süre zarfında yapılması gereken ilk toplantılarda çalışmalara ara verilerek ilk toplantının13 Nisan 2024 Cumartesi günü itibarıyla olağan akışında ve gündeminde devam ettirilmesi gerekmektedir.) ilk meclis toplantımızın 13.04.2024 Cumartesi günü saat 14:00 de yapılması uygun görülmüştür. Buna göre Başkanlık divanının oluşturulmasına geçildi.
1-I. VE II.MECLİS BAŞKAN VEKİLİ SEÇİMİ :
a)I.Meclis Başkan Vekili Seçimi
Başkan: Sayın Üyeler, 5393 sayılı kanunun 19.maddesi gereğince I.Meclis Başkan Vekilini ilk iki yıl görev yapmak üzere seçeceğiz. Meclis Üyelerimizden Halil YUVAKTAŞ, Abdurrahman UYAR ve Ali ÇELİK tarafından verilen 13.04.2024 günlü yazılı Önerge ile Mustafa AKGÜL’ün I.Meclis Başkan Vekili görevine seçilmesi için yazılı önerge verildi.
Daha sonra I.Meclis Başkan Vekilinin seçiminin yapılmasına geçildi. Oy pusulaları üyelere dağıtıldı. Yapılan gizli oylama sonucunda Mustafa AKGÜL’ün 16 oy aldığı görüldü.
Oyların tamamını alan Mustafa AKGÜL, I.Meclis Başkan Vekili olarak seçildi.
b)II.Meclis Başkan Vekili Seçimi
Başkan: Sayın Üyeler, 5393 sayılı kanunun 19.maddesi gereğince II.Meclis Başkan Vekilini ilk iki yıl görev yapmak üzere seçeceğiz. Meclis Üyelerimizden Halil YUVAKTAŞ, Abdurrahman UYAR ve Ali ÇELİK tarafından verilen 13.04.2024 günlü yazılı Önerge ile, Mehmet DEMİRAY’ın II.Meclis Başkan Vekili görevine seçilmesi için yazılı önerge verildi.
Daha sonra II.Meclis Başkan Vekilinin seçiminin yapılmasına geçildi. Oy pusulaları üyelere dağıtıldı. Yapılan gizli oylama sonucunda Mehmet DEMİRAY’ın 16 oy aldığı görüldü.
Oyların tamamını alan Mehmet DEMİRAY, II.Meclis Başkan Vekili olarak seçildi.
2-MECLİS KATİP ÜYE SEÇİMİ(2 ASIL, 2 YEDEK) :
Başkan:Sayın Üyeler, 5393 sayılı kanunun 19.maddesi gereğince ilk iki yıl görev yapmak üzere katip üyelerin seçilmesi gerekmektedir. Meclis Üyelerimizden Halil YUVAKTAŞ, Abdurrahman UYAR ve Ali ÇELİK tarafından verilen 13.04.2024 günlü yazılı Önerge ile, Adem KARAZOR ve Halil KOÇ’un Asıl Katip Üye, Seyfullah İNCE ve İhsan ALTUNAY’ın Yedek Katip Üye olarak seçilmesi için yazılı önerge verildi.
Daha sonra seçimin yapılmasına geçildi. Oy pusulaları üyelere dağıtıldı. Yapılan gizli oylamada Adem KARAZOR ve Halil KOÇ’un 16’şar oy aldığı görüldü. Seyfullah İNCE’nin 15 oy, İhsan ALTUNAY’ın 16 oy aldığı görüldü.
Oyların tamamını alan Adem KARAZOR ve Halil KOÇ Asıl Katip Üye, yine oyların tamamını alan İhsan ALTUNAY ve oyların çoğunluğunu alan Seyfullah İNCE Yedek Katip Üye olarak seçildi.
3-ENCÜMEN ÜYE SEÇİMİ (2 ADET) :
Başkan:Sayın Üyeler 5393 sayılı Belediye Kanununun 33.(b)maddesi gereğince encümen üyesi meclis üyeleri arasından bir yıl için gizli oyla seçeceği 2 üyeden oluşmakta olup, Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 20.maddesi gereğince, üye seçiminin yapılması gerekmektedir. Meclis Üyelerimizden Halil YUVAKTAŞ, Abdurrahman UYAR ve Ali ÇELİK tarafından verilen 13.04.2024 günlü yazılı Önerge ile, Abdurrahman UYAR ve Halil YUVAKTAŞ’ın Encümen Üyesi olarak seçilmesi için yazılı önerge verildi.
Encümen Üye seçimine geçildi. Encümen Üyesi seçimi için hazırlanan oy pusulaları üyelere dağıtıldı. Yapılan gizli oylamada: Abdurrahman UYAR 16 oy ve Halil YUVAKTAŞ’ın 15 oy aldıkları görüldü.
Oyların tamamını alan Abdurrahman UYAR ve oyların çoğunluğunu alan Halil YUVAKTAŞ Encümen Üyeliğine seçildi.
4-PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU ÜYE SEÇİMİ :
Başkan:Sayın Üyeler, 5393 sayılı Belediye Kanununun 24.maddesi gereğince ihtisas komisyonlarının kurulması gerekmektedir. Konu meclisimizce görüşüldü. Yapılan görüşme sonucunda, plan ve bütçe komisyonunun üç kişiden oluşmasına ve bir yıl süre için kurulmasına oy birliğiyle karar verildi.
Meclis Üyelerimizden Halil YUVAKTAŞ, Abdurrahman UYAR ve Ali ÇELİK tarafından verilen 13.04.2024 günlü yazılı Önerge ile, Mehmet DEMİRAY, Seyfullah İNCE ve Halil KOÇ’un Plan ve Bütçe Komisyonuna Üye olarak seçilmeleri için yazılı önerge verildi. Meclis Üyesi Hasan ÖZCAN tarafından da sözlü önerge ile Metin İLHAN aday gösterildi.
Üye seçiminin yapılmasına geçildi. Oy pusulaları üyelere dağıtıldı. Yapılan gizli oylama sonucunda: Mehmet DEMİRAY, Halil KOÇ ve Metin İLHAN’ın 16’şar oy aldıkları görüldü.
Oyların tamamını alan Mehmet DEMİRAY, Halil KOÇ ve Metin İLHAN Plan ve Bütçe Komisyonu üyeliğine seçildi.
5-İMAR KOMİSYONU ÜYE SEÇİMİ :
Başkan:Sayın Üyeler, 5393 sayılı Belediye Kanununun 24.maddesi gereğince ihtisas komisyonlarının kurulması gerekmektedir. Konu meclisimizce görüşüldü. Yapılan görüşme sonucunda, imar komisyonunun üç kişiden oluşmasına ve bir yıl süre için kurulmasına oy birliğiyle karar verildi.
Meclis Üyelerimizden Halil YUVAKTAŞ, Abdurrahman UYAR ve Ali ÇELİK tarafından verilen 13.04.2024 günlü yazılı Önerge ile, Ali ÇELİK, Mustafa AKGÜL ve İhsan ALTUNAY’ın İmar Komisyonuna Üye olarak seçilmeleri için yazılı önerge verildi. Meclis Üyesi Memiş CIRNAZ tarafından da sözlü önerge ile Hasan ÖZCAN aday gösterildi.
Üye seçiminin yapılmasına geçildi. Oy pusulaları üyelere dağıtıldı. Yapılan gizli oylama sonucunda: Ali ÇELİK ve Hasan ÖZCAN’ın 16 oy, Mustafa AKGÜL’ün 15 oy aldıkları görüldü.
Oyların tamamını alan Ali ÇELİK, Hasan ÖZCAN ve oyların çoğunluğunu alan Mustafa AKGÜL İmar Komisyonu üyeliğine seçildi.
6-KONYA BELEDİYELER BİRLİĞİ MECLİSİNE ÜYE SEÇİMİ(1 ASIL, 1
YEDEK) :
Başkan:Sayın Üyeler, Konya Belediyeler Birliği 26.03.2024 gün ve 04 sayılı yazılarında Konya Belediyeler Birliği Tüzüğü’nün 7.maddesinde belirtilen hüküm gereğince, Konya Belediyeler Birliği Meclis Üyelerinin belirlenmesini istemektedir.
Meclis Üyelerimizden Halil YUVAKTAŞ, Abdurrahman UYAR ve Ali ÇELİK tarafından verilen 13.04.2024 günlü yazılı Önerge ile Mustafa AKGÜL asil üye, Halil KOÇ yedek üye olarak seçilmeleri için yazılı önerge verildi. Konu meclisimizce görüşüldü. Yapılan görüşme sonucunda;
Konya Belediyeler Birliği Meclisinde belediyemizi temsil etmek üzere Belediye Başkanı Nazif KARABULUT ile beraber meclis üyelerimizden;
1-Mustafa AKGÜL’ün asil üyeliğe
2-Halil KOÇ’un yedek üyeliğe seçilmelerine oybirliğiyle karar verildi.
7-TÜRKİYE BELEDİYELER BİRLİĞİ MECLİSİNE ÜYE SEÇİMİ (1 ASIL, 1 YEDEK) :
Başkan:Sayın Üyeler, Türkiye Belediyeler Birliğine belediyemizi temsil etmek üzere, meclis üyelerimizden 1 asil, 1 yedek olmak üzere iki üye seçmemiz gerekmektedir. Meclis Üyelerimizden Halil YUVAKTAŞ, Abdurrahman UYAR ve Ali ÇELİK tarafından verilen 13.04.2024 günlü yazılı Önerge ile Ali ÇELİK asil üye, Adem KARAZOR yedek üye olarak seçilmeleri için yazılı önerge verildi. Konu meclisimizce görüşüldü. Yapılan görüşme sonucunda;
Türkiye Belediyeler Birliği Meclisinde belediyemizi temsil etmek üzere Belediye Başkanı Nazif KARABULUT ile beraber meclis üyelerimizden;
1-Ali ÇELİK’in asil üyeliğe
2-Adem KARAZOR’un yedek üyeliğe seçilmelerine oybirliğiyle ile karar verildi.
8-MECLİS BAŞKAN VE ÜYELERİNE VERİLECEK HUZUR HAKKININ BELİRLENMESİ:
Başkan:Sayın Üyeler, Yazı İşleri Müdürlüğünün müzekkeresinde belirtildiği üzere, 5393 sayılı kanunun 32.maddesinde;“Meclis başkan ve üyelerine, meclis ve komisyon toplantılarına katıldıkları her gün için, 39 uncu madde uyarınca belediye başkanına ödenmekte olan aylık brüt ödeneğin günlük tutarının üçte birini geçmemek üzere meclis tarafından belirlenecek miktarda huzur hakkı ödenir.” denilmektedir.
Konu meclisimizce görüşüldü. Yapılan görüşme sonucunda; Meclis başkan ve üyelerine, meclis ve komisyon toplantılarına katıldıkları her gün için, 39 uncu madde uyarınca belediye başkanına ödenmekte olan aylık brüt ödeneğin günlük tutarının üçte biri tutarında huzur hakkı ödenmesine oybirliğiyle karar verildi.
9-2023 YILI DENETİM KOMİSYONU RAPORUNUN OKUNMASI :
Başkan:Sayın Üyeler, 5393 sayılı Belediye Kanununun 25.maddesi, Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 22.maddesi gereğince 2023 yılı Denetim Komisyonu Raporunun okunması gerekmektedir.
2023 yılı Denetim Komisyonu Raporu meclis üyelerine dağıtıldı. Denetim Komisyonu Raporumuz okutulmak suretiyle meclis üyelerine bilgi verildi.
10-2023 YILI FAALİYET RAPORUNUN GÖRÜŞÜLMESİ :
Başkan:Sayın Üyeler, 5393 Sayılı Belediye Kanunun 56. Maddesi gereğince 2023 yılı Başkanlık Faaliyet Raporunun Nisan ayı toplantısında görüşülüp karara bağlanması gerekmektedir. Bu nedenle 2023 yılı çalışma dönemi için hazırlanan 13.04.2024 günlü faaliyet raporunu meclise sunmuş bulunuyorum.
Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 9.maddesi, 5393 sayılı Belediye Kanununun 19.maddesi gereğince Faaliyet Raporunun görüşülmesi için Meclise Başkanlık yapmak üzere, Meclis I.Başkan Vekili Mustafa AKGÜL gelmiştir. Rapor üzerinde görüşü olan arkadaşlar görüşlerini belirtebilirler.
BOZKIR BELEDİYESİ
2023 YILI FAALİYET RAPORU
Sayın Üyeler;
İmkan ve şartlar çerçevesi içerisinde gerekli çalışmalar yapılmış olup, bir yıl içinde yaptığımız çalışmalar aşağıda anlatılmıştır.
Daha çok altyapı, temizlik sosyal ve kültürel hizmetlere ağırlık verildi. Tüm bu hizmetleri bundan sonrada yerine getirmeye çalışacağız. Hizmetlerin yürütülmesinde emeği geçen tüm Belediye personelimize ve Meclis Üyesi arkadaşlarıma teşekkür ederim.
Nazif KARABULUT
Belediye Başkanı
YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
Yazı İşleri Müdürlüğümüz, Belediyenin karar organı olan Belediye Meclisi ile Belediye Encümen toplantılarının zamanında ve düzenli bir şekilde yapılmasını, bu toplantılarda alınan kararların yazılması, dosyalanması ve ilgili birimlere dağıtılmasını, Belediyemize gelen evrakların kayıt işlemlerini yaptıktan sonra gerekli yerlere ileterek, diğer kurum ve kuruluşlara giden yazıların kaydedilmesi, yazıların ilgili kurumlara elden veya posta yoluyla ulaştırılmasını sağlamak koşuluyla yazışmaların dosyalanması, arşivlenmesi faaliyetlerini bir Müdür, bir şirket elemanı, olmak üzere 2 kişi ile yerine getiren birim olup, 2023 yılı içerisinde yapılan iş ve işlemler özetle şu şekildedir.
1-)Belediye Meclis Toplantıları :
Belediye Meclisimiz 2023 yılı içerisinde olağan meclis toplantılarını yapmış olup, Ocak 1 birleşim, Şubat 1 birleşim, Mart 1 birleşim, Nisan 1 birleşim, Mayıs 2 birleşim, Haziran 1 birleşim, Temmuz 1 birleşim, Ağustos 1 birleşim, Eylül 1 birleşim, Ekim 2 birleşim, Kasım 1 birleşim, Aralık 2 birleşim olağan, Eylül 1 olağanüstü olmak üzere 16 kez toplanmış, bu toplantılarda 68 adet karar alınmıştır. Alınan bu kararlar bilgisayar ortamında yazıldıktan sonra ilgili birimlere ve Bozkır Kaymakamlığına gönderilmiştir.
2-)Belediye Encümeni Toplantılar :
Belediye Encümenimiz her hafta Perşembe günleri toplanmaktadır. Bu toplantılarda toplam 180 adet karar alınmıştır. Alınan bu kararlar bilgisayar ortamında yazıldıktan sonra ilgili birimlere teslim edilmiş, ikişer sureti de Yazı İşleri Müdürlüğümüzde 2 dosya halinde muhafaza edilmektedir.
3-)Gelen Evrak İşlemleri :
2023 yılı içerisinde Belediyemize kamu kurum ve kuruluşlarından, vatandaşlarımızdan 2760 adet yazı/dilekçe gelmiş olup, Elektronik Belge Yönetim Sistemine (EBYS) kayıtları yapılarak gereği için ilgili birimlere tarafımızca sistem üzerinden havale edilmiştir. 20.12.2019 tarihinde İçişleri Bakanlığı e-Belediye Sistemine geçiş yapılmış olup, gelen evrak işlemleri bu sistem üzerinden yürütülmeye devam etmektedir. 01.03.2024 tarihinde İçişleri Bakanlığı Yeni Nesil EBYS Modülüne geçiş yapılmıştır.
4-)Giden Evrak İşlemleri :
2023 yılı içerisinde Belediyemizden kamu ve özel kuruluş ve kişilere 3346 adet giden yazı kaydı bulunmaktadır. Bu dönem içerisinde 3 normal, 44 tebligat, 23 kargo, 188 iadeli taahhütlü olmak üzere 258 adet evrak zarflanıp, resmi pulları yapıştırılarak adreslerine gönderilmek üzere PTT’ye teslim edilmiştir. 353 adet yazı KEP ile dış kurumlara gönderilmiştir. 141 adet yazı elden zimmetle teslim edilmiştir. Kalan diğer yazılar ise sistem üzerinden ilgili yerlere gönderilmiştir. 20.12.2019 tarihinde İçişleri Bakanlığı e-Belediye Sistemine geçiş yapılmış olup, giden evrak işlemleri bu sistem üzerinden yürütülmeye devam etmektedir. 01.03.2024 tarihinde İçişleri Bakanlığı Yeni Nesil EBYS Modülüne geçiş yapılmıştır.
5-)Nikah İşleri :
Evlenmek için 2023 yılı içerisinde müracaat eden 131 çiftin evlendirme işlemleri Evlendirme Memuru tarafından yapılmış olup, 131 çiftin işlemleri tamamlandıktan sonra nikah akitleri yapılarak, aile cüzdanları kendilerine verilmiştir. Ayrıca evlilikleri İlçe Nüfus Müdürlüğüne bildirilmiştir.
6-)CİMER Başvuruları :
Belediyemizce 2023 yılı içerisinde CİMER Sistemine gelen 206 adet başvuruya sistem üzerinden cevap verilmiştir.
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Belediyemiz İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü biriminde 1 adet personel görev yapmaktadır.
Belediyemiz İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü biriminde, belediyemize ait memur-kadrolu işçi- sözleşmeli personel ile Belediye Başkanı, Belediye Başkan Yardımcısı özlük, maaş, derece kademeleri, sosyal hakları, memur personel hitap takibi, aylık prim bildirgeleri, izin takipleri, görevlendirmeleri ve personelle ilgili oluşabilecek her türlü işlemler takip edilmektedir.
Belediyemizde 2023 yıl sonu itibariyle 15 adet memur personel, 3 adet kadrolu işçi ve 1 adet kısmi zamanlı Sözleşmeli Veteriner Hekim personel bulunmaktadır. 2023 yılı içinde Belediyemizde 5393 sayılı Kanunun 49.maddesi gereğince Tam Zamanlı Sözleşmeli Personel olarak 1 adet İnşaat Mühendisi, 1 adet Maden Mühendisi ve 1 adet Ziraat Teknikeri görev yapmakta iken 7433 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve Bazı Kanunlar ile 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’a istinaden Belediyemize dilekçe ile başvurmuşlar ve 15.03.2023 tarihi itibari ile görev yaptıkları kadrolarda 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memur kadrolarına atamaları yapılmıştır. Ayrıca 2023 yılı içinde 1 adet Zabıta Memuru ile 2 adet Kadroları işçinin dilekçelerine istinaden emekliye sevk işlemleri sonucu Belediyemizden ayrılışları yapılmıştır. 2023 yılı içinde 13 olan mevcut memur personel sayısı 1 emekli ile 12’ ye düşmüş 3 atama ile 15 personele çıkmıştır. Yine 5 adet kadrolu işçi sayısı 2 emekli ile 3 işçiye düşmüştür.
Belediyemiz Bozkır Belediyesi Personel Limited Şirketinden; 4734 sayılı Kanun gereği Belediyemiz İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü birimince yapılan hizmet alımı sonucunda Belediyemiz büro içi hizmetlerinde 2023 yıl sonu itibariyle 13 Belediye şirket elemanı görev yapmıştır.
GELEN-GİDEN YAZILAR :
2023 yılı içinde 241 adet Gelen ,209 adet Giden yazışma ve 12 adet Onay yazılı evrakı olup, cevap verilmesi gereken yazılarımız ve diğer çeşitli yazışmalarımız birlikte takip edilmekte ve işlemler süresinde yapılmaktadır.
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
- A) MUHASEBE BİRİMİ:
Mali Hizmetler Müdürlüğüne bağlı muhasebe servisi 2 adet Memur (Tahsildar) bir adet Müdür ve 2 adet Belediye Şirketi Büro elemanı olmakla beş personelle hizmet vermektedir. Belediyemiz birimlerince hazırlanan ödeme emirleri ilgili prosedür, hak ediş ve hesap kontrollerini yapmak, Maliye Bakanlığı ile ilgili gerekli yazışmalar ile KBS projesi dahilinde aylık dönemler halinde mizan-gelir ve gider verilerini sisteme girmek, ödeme ve tahakkukları takip etmek, sistemli bir şekilde sonuçlandırmak ve Belediyemizin borçları ile alacakları hakkında gerekli mali analizleri yaparak üst yönetime bilgi vermek, Ayrıca muhasebe servisi Belediyemiz birimlerince yapılan tüm ödemeleri bilgisayar ortamında muhasebeleştirerek arşiv düzeninde saklanması ve her yıl Sayıştay denetimine hazır hale getirmeyi üstlenmiş bulunmaktadır.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliğine uygun olarak tahakkuk eden harcamaların tediye işlemlerini yapar. Belediyemizin Mali yılı bütçesi ile izleyen iki yılın gelir ve gider tahminlerinin yapılması Belediye bütçe ve muhasebe usul yönetmeliğinde belirtilen defter ve mali raporların hazırlanması, Bütçe kesin hesabının çıkarılarak Sayıştay Başkanlığına sunulması, Belediyemizin mükellefi bulunduğu vergi dairesine aylık verilmesi gereken Muh-SGK Beyanname, K.D.V.1 ve 2 Beyannameleri, Damga Vergisi beyannamelerinin hazırlanarak Maliye Bakanlığı İnternet sitesinden gönderilmesi de muhasebe birimi faaliyet alanları içerisinde yer almaktadır.
2023 Yılı Kesin Hesap Bilgilerimiz;
1 – 2023 GELİRLERİMİZ
GELİR KODU |
GELİR AÇIKLAMASI |
TAHSİLATI |
|
1 |
2 |
Mülkiyet Üzerinden Alınan Vergiler |
1.203.994,84₺ |
1 |
3 |
Dâhilde Alınan Mal ve Hizmet Vergileri |
1.820.753,61 ₺ |
1 |
6 |
HARÇLAR |
1.450.445,88₺ |
3 |
1 |
Mal ve Hizmet Satış Gelirleri |
1.744.349,75 ₺ |
3 |
6 |
Kira Gelirleri |
3.756.745,15₺ |
4 |
4 |
Kurumlardan ve Kişilerden Alınan Yardım ve Bağışlar |
23.549.363,64 ₺ |
5 |
1 |
Faiz Gelirleri |
164,76₺ |
5 |
2 |
Kişi ve Kurumlardan Alınan Paylar |
63.230.287,15 ₺ |
5 |
3 |
Para Cezaları |
664.017,31 ₺ |
5 |
9 |
Diger Çeşitli Gelirler |
155.412,38 ₺ |
6 |
1 |
Taşınmaz Satış Gelirleri |
1.180.030,67₺ |
|
|
GENEL TOPLAM |
98.755.565,14 ₺ |
2 – 2023 GİDERLERİMİZ
EKONOMİK KOD |
GİDERİN EK.2. DÜZEYDE AÇIKLAMASI |
BÜTÇE GİDERİ |
|
1 |
1 |
MEMURLAR |
5.083.730,43 ₺ |
1 |
2 |
SÖZLEŞMELİ PERSONEL |
219.585,51 ₺ |
1 |
3 |
İŞÇİLER |
2.040.817,88 ₺ |
1 |
4 |
GEÇİCİ PERSONEL |
128.716,62 ₺ |
1 |
5 |
DİĞER PERSONEL |
702.192,36 ₺ |
2 |
1 |
MEMURLAR |
698.058,61 ₺ |
2 |
2 |
SÖZLEŞMELİ PERSONEL |
28.242,37 ₺ |
2 |
3 |
İŞÇİLER |
376.229,91 ₺ |
3 |
1 |
ÜRETİME YÖNELİK MAL VE MALZEME ALIMLARI |
4.346.247,48 ₺ |
3 |
2 |
TÜKETİME YÖNELİK MAL VE MALZEME ALIMLARI |
19.425.435,03 ₺ |
3 |
3 |
YOLLUKLAR |
214.600,06 ₺ |
3 |
4 |
GÖREV GİDERLERİ |
140.550,57 ₺ |
3 |
5 |
HİZMET ALIMLARI |
30.802.152,53 ₺ |
3 |
6 |
TEMSİL VE TANITMA GİDERLERİ |
1.946.929,31 ₺ |
3 |
7 |
MENKUL MAL GAYRİMADDİ HAK ALIM BAKIM VE ONARIM GİDERLERİ |
11.047.473,39 ₺ |
3 |
8 |
GAYRİMENKUL MAL BAKIM VE ONARIM GİDERLERİ |
42.852.370,71 ₺ |
4 |
2 |
DİĞER İÇ BORÇ FAİZ GİDERLERİ |
276.605,76 ₺ |
5 |
2 |
HAZİNE YARDIMLARI (il özel idare belediye birbirine yardım) |
290.784,35 ₺ |
5 |
3 |
KAR AMACI GÜTMEYEN KURULUŞLARA YAPILAN TRANSFERLER |
275.000,00 ₺ |
|
|
GİDERLERİN TOPLAMI |
120.895.722,44₺ |
3 – 2023 YILI GELİR VE GİDER İCMALİ :
Vergi Gelirleri |
4.475.194,33 TL |
Tesebbüs ve Mülkiyet Gelirleri |
5.501.094,90 TL |
Alinan Bagis ve Yardimlar ile Ozel Gelirler |
23.549.363,64TL |
Diger Gelirler |
64.049.881,60 TL |
Sermaye Gelirleri |
1.180.030,67 TL |
2023 YILI GELİRLERİMİZ |
98.755.565,14TL |
PERSONEL GİDERLERİ |
8.175.042,80 TL |
SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ |
1.102.530,89 TL |
MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ |
110.775.759,08 TL |
FAİZ GİDERLERİ |
276.605,36 TL |
CARİ TRANSFERLER |
565.784,31 TL |
2023 GİDERLERİMİZ |
120.895.722,44TL |
4-2023 Mali yılı içerisinde tertipleri gider kesin hesabında gösterilen 28.151.886,04 TL ödenek 29.12.2023 Tarih ve 179 nolu Belediye Encümeni kararı ile ihtiyaç duyulan tertiplere aktarılmıştır.
5-.Harcanamayıp bakiye kalan 21.204.277,56 TL ödenek Belediye Encümeninin 29/12/2023 tarih ve 180 nolu kararı ile imha edilmiştir.
6-2023 yılında, Sosyal Güvenlik Kurumlarına ve diğer resmi kuruluşlara prim ve vergi ödemelerinden tahakkuk eden paralar yılı içerisinde zaman zaman kısmi ödeme olsa dahi nakit yokluğundan ödenmemiştir.
7- 2019, 2020,2021 ve 2022 ve 2023 Mali yılları içerisinde tahakkuk etmiş fakat çeşitli nedenlerle ödenemeyen muhtelif özel kuruluşlara ait 34.872.751,28 TL lik ödeme emri belgesi Bütçe emanetleri hesabına alınarak 2023 yılında ödenmek üzere kayıtlara alınmıştır.
8-Belediyemizin T.C. Ziraat Bankası ve Halk Bankası hesaplarında 6.514.757,95 TL 2023 yılına hesap bakiyesi devretmiştir.
9-Belediyemiz tarafından muhtelif yıllarda İller Bankası ve Bankalardan alınan kredilerden ödenmesi gereken kısımlar ödenmiş olup, 2023 Yılına 5.206.706,29 TL Banka Kredileri bakiyesi devredilmiştir.
10-Belediyemiz giderleri Bir önceki yıla göre % 98,41 oranında artmıştır.
B ) GELİR BÖLÜMÜ
Belediyemizin Emlak, Çevre Temizlik Vergileri, İlan Reklam Vergileri, Kira gelirlerine ait tahakkuklar ve tahsilâtlar ve belediyemizin alacakları bu servisimiz tarafından titizlikle yapılmaktadır.
Belediyemize ait işyerlerinin kiraları yılı içerisinde tahakkukları yapılarak geçmiş yıl kira alacakları ile beraber tahsil edilmiştir. Kira borçlarını ödemeyenlere kanuni tahkikat yapılmıştır.
Gelir servisi her yıl yılbaşında o yıla ait emlak, çevre temizlik, ilan reklam, kira gelirlerine ait tahakkukları yapılmakta olup, diğer gelir muhasebe işlemleri ve belediyemiz tarafından yapılan hizmet karşılığında tahakkuk eden alacaklarımızın sıkı bir şekilde takibi yapılmış olup, süresi içerisinde ödenmeyen diğer vergi ve her türlü alacağımıza yasal gecikme zammı tahakkuk ettirilerek tahsilâtları gerçekleştirilmektedir.
Gelir bünyesinde ölçü tartı aletleri damga ve ayar memurluğu kurulmuş olup, ölçü tartılarla ilgili beyanların alımına başlanmıştır.
Yukarıda bahsi geçen faaliyetler mevzuat ve yasalara uygun olarak zamanında ve titizlikle yürütülmektedir.
2023 Yılında Belediyemiz gelirleri bir önceki yıla göre % 80 oranında artmıştır.
ZABITA MÜDÜRLÜĞÜ
Bozkır Belediyesi Zabıta Müdürlüğü olarak 1 Müdür, 1 Zabıta Memuru, 2 Zabıta Yardımcı personeli ve 1 İşçi Zabıta Görevlisi ile 2023 yılı içerisinde Belediyemiz yetki ve sorumluluk alanında bulunan Mahallelerimizde ve ilçemiz sınırları içerisinde görev yapmaktayız. Kanun ve yönetmeliklerin vermiş olduğu yetkiler ile Belediye Meclisi ve Encümeninin almış olduğu kararlar doğrultusunda İlçemiz merkezi ve mahallelerimizin düzeni, halkımızın sağlık ve huzurunu sağlamak amacıyla çalışmalarımızı sürdürmekteyiz.
1- Cuma günleri sebze pazarımız ve kapalı pazar alanımızda pazarcı esnafımızın rahat satışını yapması ve halkımızın daha rahat alışverişini yapabilmesi için çalışmalarımızı sürdürmekteyiz
2-|İşyerlerinin önündeki ve mahallelerimizdeki halkımızın ortak kullanımında bulunan yerlerdeki işgalleri ve araç park işgallerinin kontrolü yapılarak kurallara uymayanlar hakkında yasal işlemler yapılmıştır.
3-Kurban Bayramı süresince kurban satış yerinde gerekli denetimler yapılmış olup, Halkımızın rahat bir şekilde kurban alışverişi yapması sağlanmıştır.
4- Belediyemizin diğer birimlerine saha çalışmalarında destek olunmuştur.
5-Milli ve Dini Bayram Törenleri ve tüm sosyal etkenliklerde Belediye birimleri ile koordineli olarak etkin bir çalışma yürütülmüştür.
6-Dilencilik yapmak isteyen kişilere müsaade edilmemiş ve şehir dışına çıkarılmaları sağlanmıştır.
7-İşyerlerimiz düzenli olarak denetlenmiş ve eksikliklerin giderilmesi sağlanmıştır.
8-İşyeri açacak olan vatandaşlarımıza İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatları düzenlenmiş olup 2023 yılında 54 adet işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenmiştir.
İŞYERİ AÇMA VE ÇALIŞMA RUHSATI VERİLEN YERLER
Verilen Belgeler |
Adedi |
Umuma Açık Istiraahat ve Eğlence Yeri |
3 Adet |
Sıhhi |
34 Adet |
G.S.M |
17 Adet |
Genel Toplam |
54 Adet Ruhsat verilmiştir. |
9-Mahallelerimizden 115 adet dilekçe gelmiş ve gelen şikayet ve dilekçeler yerinde görülerek gerekli yasal işlemleri yapılmıştır.
10-İlçe merkezi ve mahallelerimizde düzenli olarak kontrol edilmiş ve tespit edilen noksanlıklar ilgili birimlere bildirilmiştir.
11-Belediyemiz emir ve yasaklarına uymayanlar ile 5326 sayılı Kabahatler Kanununa aykırı hareket edenler hakkında gerekli yasal işlemler yapılmıştır.
12-Zabıta Müdürlüğümüz tarafından 2023 Yılında: 24 Adet Durum Tespit tutanağı ve 11 Adet İdari yaptırım karar tutanağı düzenlenmiştir.
MUHTARLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
Belediyemiz Muhtarlık İşleri Müdürlüğü Belediye Meclisinin 01.06.2016 tarih ve 72 sayılı kararı ile 1. dereceli Muhtarlık İşleri Müdürlüğü kadrosu norm kadroya ilave edilmiş olup, 26.09.2023 tarihine kadar boş bulunan Muhtarlık İşleri Müdürlüğüne 26.09.2023 tarihi itibariyle atama ile görevlendirme yapıldığından 5393 sayılı Belediye Kanununun 48. maddesinin 2. Fıkrası gereğince de, Belediye Meclisimizin 03.10.2023 tarih ve 50 sayılı kararı ile Belediyemizde Muhtarlık İşleri Biriminin kurulmasına karar verilmiştir.
Belediyemiz Muhtarlık İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği, 5393 sayılı yasanın 18. maddesinin (m) bendi gereğince, Belediye Meclisimizin 03.10.2023 tarih ve 51 sayılı kararı ile oy çokluğu ile kabul edilerek yürürlüğe girmiş olup, Yönetmelik kapsamında çalışmalarına başlamıştır.
Muhtarlık İşleri Birimimizin kurulmasına kadar, İçişleri Bakanlığının 2015/8 Sayılı Genelgesinde belirtilen iş ve işlemler Belediyemiz Fen İşleri Birimi tarafından yerine getirilmiştir.
Muhtarlık İşleri Birimimizin kuruluş tarihi olan 03.10.2023 tarihinden itibaren, İçişleri Bakanlığının 2015/8 sayılı Genelgesinde belirtilen iş ve işlemler Müdürlüğümüz bünyesinde görevli tek personel olan Muhtarlık İşleri Müdürü tarafından takip edilmektedir.
Muhtarlık İşleri Müdürü kendi biriminin iş ve işlemlerinin yanı sıra Başkanlık Makamı, Mali Hizmetler Müdürlüğü, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü, Zabıta Müdürlüğü, Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün harcama evraklarını tanzim etmekte, Mali Hizmetler Müdürlüğünün Harcama Yetkilisi görevini ifa etmekte, 10 adet Müdürlüğün Taşınır Kayıt Yetkilisi görevini de yapmaktadır.
Muhtarlık İşleri Birimimizin kuruluş tarihi olan 03.10.2023 tarihinden 31.12.2023 tarihine kadar geçen üç aylık dönemde yapılan iş ve işlemler özetle şu şekildedir.
1-Yukarıda da belirtildiği üzere Belediyemiz Meclisi tarafından Muhtarlık İşleri Biriminin kurulması sağlanmıştır.
2-Yine Yukarıda da belirtildiği üzere Belediye Meclisi tarafından Muhtarlık işleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin çıkarılarak yürürlüğe girmesi sağlanmıştır.
3-İlçemize bağlı merkezde 3 adet, merkez dışında 49 adet olmak üzere toplamda 52 adet mahallemiz bulunmakta olup, Mahalle Muhtarlarımızdan, İçişleri Bakanlığı Muhtar Bilgi Sisteminden, Konya Büyükşehir Belediyesi Muhtar Bilgi Sisteminden ve Vatandaşlardan gelen her türlü talep, şikâyet, öneri ve isteklerin muhafaza edilmesi ve takibi için her mahalle adına dosyalama düzenlenmiştir.
4-Mahalle Muhtarlarımıza ait iletişim bilgileri düzenlenmiştir.
5-Mahalle Muhtarlarımız ile iletişimi daha etkin ve verimli bir şekilde sürdürebilmek için WHATSAPP grubu oluşturulmuştur.
6-19 Ekim 2023 tarihinde Kaymakamlık Makamı tarafından düzenlenen “Muhtarlar Günü” kutlama programına iştirak edilmiştir.
7-Belediyemiz tarafından 19 Ekim Muhtarlar Günü dolayısı ile Muhtarlarımızın katılımı ile Belediyemize ait Kozağaç Alabalık tesislerimizde Yemek Programı düzenlenmiştir.
8-2023 Yılında Konya Büyükşehir Belediyesi Muhtarlık Bilgi Sistemi (MUBİS) üzerinden sadece 1 adet olmak üzere, Ayvalca Mahalle Muhtarımızın Ayvalca Mahallesi ile Kayacılar Mahallesi arasındaki 1,5km’lik stabilize yolun asfalt yapılması yönündeki talebi Belediyemiz tarafından ekonomik yönden ileride yapılmak üzere karşılanamamıştır.
9-2023 Yılında İçişleri Bakanlığı tarafından www.muhtar.gov.tr üzerinden oluşturulan MUHTAR BİLGİ SİSTEMİ aracılığıyla Belediyemize iletilen talep sayısı 10 adet olup, bunlardan 9 adedine olumlu 1 adedine olumsuz cevap verilmiştir.
10-2023 Yılında Muhtarlık İşleri Birimimizin Kurulduğu 03.10.2023 tarihinden 31.12.2023 tarihine kadar Mahalle Muhtarlarımız tarafından Belediye Başkanlığımıza dilekçe ile yapılan 11 adet talebin 8 adedi ilgisine göre Belediyemiz Fen İşleri ve Temizlik İşleri Müdürlüğünce yerine getirilmiş 3 adedinin ise 2024 yılı programında değerlendirileceği belirtilmiştir.
11-Mahalle Muhtarlarımızın mahalleleri ile ilgili olarak Belediyemiz dışında diğer resmi dairelerden bitecek olan taleplerinde de Müdürlüğümüz tarafından gerekli resmi yazışmaları yapılarak taleplerinin takipçisi olunmuştur.
12-İlçemize bağlı Mahalle Muhtarlarımız tarafından İçişleri Bakanlığı ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanlığı Muhtar Bilgi Sistemi (MUBİS) ve Müdürlüğümüze dilekçe ile başvurarak yaptıkları talepleri dışında, sözlü olarak yaptıkları talepleri de Müdürlüğümüz tarafından ilgili birimlerle istişare edilerek Muhtarlarımızın talepleri değerlendirilerek Muhtarlarımıza gerekli bilgi ve destekler verilmiştir.
13-Muhtarlık İşleri Birimimizin 2023 yılının son döneminde kurularak faaliyete geçmesi, yeni birim olması nedeniyle eksikliklerimiz olmuştur. 2024 Yılında yeni dönemde Konya Büyükşehir Belediye Başkanlığı Muhtarlık İşleri Daire Başkanlığı ile istişare edilerek, çalışmalarımızı ve faaliyetlerimizi daha ileri götürmemiz gerekmektedir.
KÜLTÜR VE SOSYAL İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
Belediyemiz Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü Birimi 1 adet Müdür ve 1 adet Büro Personeli ile birim faaliyetlerini yürütmektedir. 2023 yılında yapmış olduğumuz faaliyetler aşağıya çıkarılmıştır.
- 6 Şubat depreminde deprem bölgelerine ilçe genelinde yardım kampanyaları düzenlenip, ilgili bölgelere yardımlar ulaştırılmıştır.
- 6 Şubat Depreminden sonra ilçeye gelen depremzedeler ile ilgilenilip ihtiyaçları giderilmiştir.
- 8 Mart Dünya Kadınlar Günü münasebetiyle ilçe genelindeki bayanlara program düzenlenmiştir.
- Anneler günü münasebetiyle ilçe genelindeki annelere program düzenlenmiştir.
- Tüm halka 2 gün Kültür ve Sanat Festivali organize edilmiştir.
- Çocuklara özel 2 gün Çocuk festivali düzenlenmiştir.
- Ferhat Aslan’ın sunumları ile şehir konferansı düzenlenmiştir.
- Çocuklar için Şirinler adlı tiyatro gösteri düzenlenmiştir.
- İlçe genelinde yetişkinlere ve çocuklara animasyon gösteri organize edilmiştir.
- Hoş Geldin Küçük Melek Projesi kapsamında ilçemizde yeni doğan bebekler ziyaret edildi.
- 1 Hayat 1 Fidan Projesi kapsamında 2023 Yılında Yenidoğan her bir bebeğimiz için aileleri ile fidan dikimi programı organize edilmiştir.
- Resmi ve Milli Bayram günlerinde kutlama alanlarının düzenlenmesi ve süslenmesi yapılmıştır.
- İlköğretim Haftası Münasebetiyle okullara program organize edilip öğrencilerin ve öğretmenlerin İlköğretim Haftası kutlanmıştır.
- Cumhuriyetimizin 100.Yılı Münasebetiyle ilçe genelinde etkinlikler ve yarışmalar düzenlenmemiştir.
1.Cumhuriyet Halk Koşusu
2.Cumhuriye Okul Koşusu
3.İlkokul ve Ortaokulları kapsayan Cumhuriyet Temalı Resim Yarışması
4.Cumuriyet Temalı Resim Sergisi
- İlçe genelinde görev yapan öğretmenlerin 24 Kasım Öğretmenler Gününü Kutlamak amacıyla program organize edilmiştir.
- Birimimize okullardan ve üniversiteden gelen etkinlik planlarına destek verilmiştir.
EMLAK VE İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ
1-Belediyemiz Emlak ve İstimlak Müdürlüğünce, Mülkiyeti ve sorumluluğu Belediyemize ait olan taşınmazlarının etkin ve verimli kullanılması ve Vatandaşlarımıza imkânlar dâhilinde en iyi şekilde hizmet etmek üzere, 1 Memur, 2 Büro Personeli ve 1 Müdür olmak üzere toplam 4 Personel ile hizmet verilmektedir.
2-Mülkiyeti Belediyemize ait Yukarı Mahalle Şehit Ömer Halis Demir Sok.No:3A adresinde bulunan 1 Adet işyeri aylık 1.550,00TL+KDV’ye on yıllığına bir yıl peşin alınarak Yusuf ÇAVUŞ’a kiraya verilmiştir.
3-Mülkiyeti Belediyemize ait Yukarı Mahalle 50019 Sok.No:8C adresinde bulunan 1 Adet işyeri aylık 1550,00TL+KDV’ye on yıllığına bir yıl peşin alınarak Musa BÜLBÜL’e kiraya verilmiştir.
4-Mülkiyeti Belediyemize ait Yukarı Mahalle Şehit Ömer Halis Demir Sok.No:3B adresinde bulunan 1 Adet işyeri aylık 2050,00TL+KDV’ye on yıllığına bir yıl peşin alınarak Mehmet ASLAN’a kiraya verilmiştir.
5-Mülkiyeti Belediyemize ait Yukarı Mahalle 50003 sok. No:13B adresinde bulunan 1 Adet işyeri aylık 4150.00TL+KDV’ye on yıllığına bir yıl peşin alınarak Adülhalim GÜMÜŞTOP’a kiraya verilmiştir.
6-Mülkiyeti Belediyemize ait olan Yukarı Mahalle 50003 sok. No:13A adresinde 1 adet İşyeri 10 (On)yıllığına bir yıl peşin alınarak aylık 1100,00TL+KDV’ye Abdülhalim GÜMÜŞTOP’a kiraya verilmiştir.
7-Mülkiyeti Belediyemize ait olan Hamzalar Mahallesi Hamzalar Caddesi No:76A adresinde bulunan 1 adet işyeri 10 (On)yıllığına bir yıl peşin alınarak aylık 550,00TL+KDV’ye Soner Mustafa Alparslan BAĞLI’ ya kiraya verilmiştir.
8-Mülkiyeti Belediyemize ait olan Hamzalar Mahallesi Hamzalar Caddesi No:76D adresinde bulunan 1 adet İşyeri 10 (On)yıllığına bir yıl peşin alınarak aylık 500,00TL+KDV’ye Enes ŞENGÜL’ ne kiraya verilmiştir.
9-Mülkiyeti Belediyemize ait Çağlayan Mahallesi 57801 Sok.No:2C adresinde bulunan 1 Adet işyeri/Depo aylık 275,00TL+KDV’ye on yıllığına bir yıl peşin alınarak Mehmet DURAN’a kiraya verilmiştir.
10-Mülkiyeti Belediyemize ait Kozağaç Mahalle Kozağaç Caddesi No:53 adresinde bulunan 1 Adet işyeri/Balık Tesisi aylık 30.500,00TL+KDV’ye on yıllığına bir yıl peşin alınarak Ali TOK’a kiraya verilmiştir.
11-Mülkiyeti Belediyemize ait Yukarı Mahalle Fevzipaşa Cad..No:21/201 adresinde bulunan 1 Adet işyeri aylık 4100,00TL+KDV’ye on yıllığına bir yıl peşin alınarak Gökmen EFE NAZİLLİ’ye kiraya verilmiştir.
12-Mülkiyeti Belediyemize ait aşağıda liste halinde belirtilen 4 adet taşınmazın satışından 2023 yılı içinde 631.640,00TL gelir elde edilmiştir.
S:NO |
MAHALLESİ |
ADA |
PARSEL |
NİTELİĞİ |
MİKTARI M2 |
KİME SATILDIĞI |
TARİHİ |
BEDELİ |
1 |
YUKARI |
395 |
3 |
ARSA |
17,54 |
HALİL BAŞ |
22.05.2023 |
17.640.00 |
2 |
ÜÇPINAR |
111 |
4 |
ARSA |
88,61 |
HALİL ATASEVEN |
18.05.2023 |
40.000.00 |
3 |
HİSARLIK |
169 |
2 |
ARSA |
369,65 |
ABDULLAH SEVİM |
27.09.2023 |
265.000.00 |
4 |
HACILAR |
352 |
12 |
ARSA |
1228,98 |
ALİ ULUPINAR |
28.12.2023 |
309.00,00 |
|
TOPLAM |
|
|
|
|
|
|
631,640,00 |
13-Tepelice Mahallesi 101 Ada 64 parselde bulunan eski okul binası Çocuk Parkı yapılmak üzere belediyeye tahsisi işlemleri sonuçlandırılmıştır.
14-Bağyurdu Mahallesi 160 Ada 13 parselde bulunan eski okul binası Çocuk Parkı yapılmak üzere belediyeye tahsisi işlemleri sonuçlandırılmıştır.
15-Koski Genel Müdürlüğünün talebi üzerine Kızılçakır Mahallesi 144 Ada 15 parselde bulunan mülkiyeti Belediyeye ait olan tarla nitelikli taşınmazın 25x25=625m2 alan içmesuyu hizmetlerinde kullanılmak üzere 10 yıllığına Koski Genel Müdürlüğüne tahsis edilmiştir.
16-Koski Genel Müdürlüğünün talebi üzerine Sarıoğlan (Koçaş) Mahallesi 231 Ada 11 parselde bulunan mülkiyeti Belediyeye ait olan 27.679,08m2 tarla nitelikli taşınmazın içmesuyu hizmetlerinde kullanılmak üzere 10 yıllığına Koski Genel Müdürlüğüne tahsis edilmiştir.
17-Bozkır İlçe Müftülüğünün talebi üzerine Kuzören Mahallesi 339 Ada 2 parselde bulunan mülkiyeti Belediyeye ait olan 72,08m2 kargir oda nitelikli taşınmazın Cami hizmetlerinde kullanılmak üzere bedelsiz olarak 10 yıllığına İlçe Müftülüğüne tahsis edilmiştir.
18-Bozkır İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün talebi üzerine Hamzalar Mahallesi 234 Ada 1 parselde bulunan mülkiyeti Belediyeye ait olan Eski Belediye Hizmet Binası nitelikli taşınmazın bir kısmı Hamzalar mahallesindeki ilkokul binasının tadilatı yapıldığından eğitim ve öğretimin aksamaması için eğitim hizmetlerinde kullanılmak üzere bedelsiz olarak 4 Ay süre ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne tahsis edilmiştir.
19-Konya Büyükşehir Belediyesinin talebi üzerine Sarıoğlan Mahallesi 22 Ada 19 parselde bulunan mülkiyeti Bozkır Belediyesi ile Büyükşehir belediyesi ile hisseli durumda olan ait olan taşınmazın 4163,84m2 m2 alan kapalı Pazar alanı yapılmak üzere 10 yıllığına Büyükşehir Belediyesine tahsis edilmiştir.
20-Belediyemiz Emlak ve İstimlak Müdürlüğü kayıtlarında, 31.12.2023 tarihi itibariyle 2579 adet Bina,807 Adet Arsa,18608 Adet Arazi bildirimi olmak üzere toplam 21994 Adet bildirim mevcuttur.
21-Belediyemiz Emlak ve İstimlak Müdürlüğünce 2023 yılı içerisinde 2913 adet Bina-Arsa-Arazilerin Alım Satım ve İntikal için Tapu Müdürlüğüne işlem yapılmıştır.
22-Belediyemiz Emlak ve İstimlak Müdürlüğünce 2023 yılı içerisinde 861 adet Veraset İntikal Beyannamesi için Mal Müdürlüğüne işlem yapılmıştır.
23-Belediyemiz Emlak ve İstimlak Müdürlüğünce 2023 yılı içerisinde 169 adet Kaymakamlık Makamı S.Y.D.V. Başkanlığına işlem yapılmıştır.
24-Belediyemiz Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Takdir Kıymet Komisyonunca 28 adet karar alınmıştır.
25-Emlak ve İstimlak Müdürlüğünce Resmi yazışma olarak 2023 yılı içerisinde 1194 adet yazışma yapılmıştır.
FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
Belediyemiz Fen İşleri Müdürlüğü’nün 01/01/2023-31/12/2023 tarihleri arasındaki faaliyet raporu aşağıda çıkarıldığı gibidir.
Müdürlüğümüz bir müdür, bir maden mühendisi, otuz sekiz adet belediye şirketi çalışanı ve iki adet kadrolu işçi ile faaliyetlerini sürdürmüştür.
Ayrıca beş adet kamyon, bir adet lowbed dört adet beko-loder, bir adet paletli kazıcı, üç adet loder, bir adet forklift, iki adet midibüs, bir adet otobüs, üç adet traktör, iki adet cenaze aracı faal olmak üzere hizmetlerini yürütmüştür.
- Yayla yollarımızın malzemeli ve malzemesiz bakımı yapılmıştır.
- Bağ ve bahçe yollarımızın greyder ile iyileştirmeleri yapılmıştır.
- Kilitli parke taşı ile muhtelif mahallelerde yol düzenlemesi yapılarak 200.000 m2 kilitli parke taşı mahallelerimize döşenmiştir.
- Akaryakıt ihalesi müdürlüğümüz tarafından yapılarak belediyemizin bütün araçlarının yakıt ihtiyacı giderilmiştir.
- Alt yapı yatırımı yapan kuruluşların patlak, ariza ve yeni yatırım çalışmaları sebebiyle bozulan yol kaplamalarının tamir bakım ve onarımı müdürlüğümüzce yapılmıştır. Ayrıca ilçemizde doğalgaz ve elektrik yeraltı çalışmaları yapıldığı için 3000 m2 yama işi müdürlüğümüzce yapılmıştır.
- Cenaze hizmetleri müdürlüğümüzce cenaze nakli, mezar kazılması ve elle defin yapılamadığı durumlarda müdürlüğümüz iş makineleri ile defin işlemleri yürütülmüştür.
- Karla mücadele çalışmaları yapılmıştır.
- İlçe merkezimizde Demirasaf Mahallemizde sıcak asfalt kaplama çalışmaları Büyükşehir Belediyesi desteği ve koordinesiyle yapılmıştır.
- Boyalı Mahallesi ve Kuzören Mahallesi yolu genişletmesi ve sathi kaplama yapılması Konya Büyükşehir Belediyesi desteği ile yapılmıştır.
PARK VE BAHÇELER MÜDÜRLÜĞÜ
Belediyemiz Park ve Bahçeler Müdürlüğü’nün 01/01/2023-31/12/2023 tarihleri arasındaki faaliyet raporu aşağıda çıkarıldığı gibidir.
Müdürlüğümüz bir müdür ile faaliyetlerini yürütmektedir.
- Belediyemize ait park ve mesire alanlarında ağaç sulama, budama, çim biçme işleri fen işleri müdürlüğünün personel desteği ile yapılmıştır.
- Refüjlerimizde bulunan ağaç ve çiçeklerin budaması, sulaması ve bakımı yapılmıştır.
- Kaldırımlarda bulunan ağaçların budaması yapılmıştır.
- Belediye binamızın bahçesindeki peyzaj işleri yürütülmüş, çimleri biçilmiş mazıları budanmıştır.
- Damlama sulama sistemlerimizde oluşan hasar ve arızalar, patlaklar giderilmiştir.
- Bank ve Kamelyalarda oluşan hasarlar giderilmiş toplam bank ve kamleya sayımız artırılmıştır.
- Otogar Parkı Yapımı tamamlanmış ve park vatandaşımızın hizmetine açılmıştır.
- Yukarı Mahalle 50036. Sokakta bir park yapılmış ve hizmete açılmıştır.
- Sarıoğlan Mahallesi Dörtyol kavşağı refüj peyzaj düzenlemesi yapılmıştır.
TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
2023 yılı içerisinde 1 Müdür, 27 hizmet alım yolu ile çalıştırılan işçi olmak üzere toplam 28 kişi ile hizmet yürütülmüştür. Temizlik İşleri Müdürlüğüne bağlı olarak 3 adet 7+1 tonluk kamyon, 4 adet 14+1,5 tonluk kamyon, 2 adet itfaiye, 1 adet 13+1 kamyon, 1 adet minibüs, 1 adet traktör ve 1 adet elektrikli el süpürgesi,1 adet kamyon yol süpürme aracı 1 adet elektrikli mini kaldırım süpürme aracı ,1 adet mini kar püskürtme aracı (kaldırım) olmak üzere 16 adet araçla hizmet verilmektedir.
İlçe merkezinde bulunan mahallelerimizde temizlik hizmeti haftanın 7 günün de periyodik olarak yapılmıştır.
İlçe merkezinde 08:00 ile 17:00 arası çöp konteynerlerin de toplanan çöpler 1 ekiple haftanın her günü yapılmakta olup, merkez dışı mahallerimizde haftada 2 defa 3 ekiple toplanmaktadır.
Merkezde bulunan Çarşamba Çayı, Çökelez Çayı ve Umumi WC lerin temizliği günlük yapılmış olup merkez dışındaki mahallelerimizde bulunan WC ler düzenli olarak temizlenmiştir.
Kış mevsiminde çarşı pazar ve mahallerin kar temizliği yapılmıştır.
Çöp Konteynerlerinin periyodik bakımı, temizliği ve ilaçlaması yapılmıştır.
İlçemiz ve mahalle yol kenarlarının temizliği düzenli olarak yapılmıştır.
Mahallelerimizin piknik ve mesire alanları temizliği yapılmıştır.
2023 yılı içerisinde ilçemize 52 mahallenin sokak ve caddelerin yer temizliği düzenli olarak yapılmıştır.
Merkez ve mahallerde bulunan parklar düzenli olarak temizlenmektedir.
İlçe merkezi ve mahallerimizde haşere mücadele ilaçlama çalışması yapılmıştır. (Çarşamba Çayı-Çöp Depolama Alanları dahil)
Resmi Kurumlar, Okullar, yol kenarları, park ve bahçelerde bulunan yabani otlarla mücadele yapılmıştır.
İlçe merkezinde bulunan ana cadde ve çarşı içi yıkanarak temizlenmiştir. Ayrıca merkez cami önlerinin yıkaması haftalık yapılmıştır.
Düğün salonlarının temizliği periyodik olarak yapılmaktadır.
İlçe merkezi ve Mahallelerimizde bulunan kanal ve bahçe arıklarının temizliği yapılmıştır.
Mahallelerimizde geçmişte kullanılan çöplüklerin ıslahı yapılmıştır.
Büyükşehir Belediyesi ile yapılan istişareler neticesinde ilçemizdeki bitkisel atık yağlar toplanmaktadır.
Sıfır atık kapsamında katı atıklarımız lisanslı çevre firması tarafından ambalaj atıkları ve diğer atıklar olarak toplanmakta ve geri dönüşümü sağlanmaktadır.
İlçe merkezindeki cadde ve sokaklar belli aralıklar ile yıkanmış ve temizliği sağlanmıştır.
İMAR ve ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ
Bozkır Belediyesi İmar İşleri, 2023 yılında; 3194 Sayılı İmar Kanunu, 5393 Sayılı Belediye Kanunu ve 6360 Sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu ile İmar Konularını ilgilendiren diğer Kanun ve Yönetmelikler Çerçevesinde aşağıda belirtilen faaliyetleri 1 Müdür, 1 adet Harita Teknikeri tarafından yürütülmektedir. Birimimizce 2023 yılında yürütülen faaliyetlere ilişkin olarak;
- İlçemize bağlı birkaç mahallenin Halihazır ve İmara esas jeolojik etütlerinin güncellenmiş olup akabinde Uygulama İmar Planı revizyonlarının çalışmaları devam etmektedir.
- Belediye Encümeni’nde 64 adet 3194 sayılı imar kanununun imar uygulamalarından 15. ve 16. madde uygulamaları (ifraz, tevhit, yola terk vb.) yapılmıştır.
- Kaçak veya ruhsat ve eklerine aykırı faaliyet gösteren inşaatların tespiti yapılarak yapı tatil zaptı tanzim edilip, Encümene sevki yapılmaya devam edilmektedir.
- Metruk Binalara ilişkin metruk binalara ilişkin 3194 sayılı imar kanunun 39. Maddesi gereği yasal işlemler yapılarak yıkım işlemleri için Zabıta ve Fen İşleri Müdürlüğüne tevdii edilmektedir.
- 2023 Yılında 82 adet yapı ruhsatı, 40 adet yapı kullanma izin belgesi, verilmiştir. Mimari-Betonarme Statik-Mekanik-Elektrik- Jeolojik Etüt Projeleri-Harita Aplikasyon krokileri onaylanmaktadır.
- Net-Cad ortamında imar çapı dâhil, diğer imar çizim ve uygulamaları yapılmıştır. İmar planı dahilinde arazi, yol vb. aplikasyon işleri yapıldı.
- Yapı denetim kanunu çerçevesinde iş ve işlemleri (ruhsat, hakediş ,vs.) devam etmektedir.
- 2023 yılında Resmi yazışmalar hassasiyetle aksatmadan yürütülmüştür.
- Belediyemizin İmar Müdürlüğün de ; Ruhsat, proje onayları, Yapı denetim işleri, İmar uygulamaları, Aplikasyon işleri, plan tadilatları, kaçak ve ruhsata aykırı uygulamalar, Metruk bina işlemleri, yazışmalar vs. işleri 2 adet personelle titizlikle yürütmek için elimizden gelen gayreti göstermekteyiz.
Sayın üyeler;
5393 sayılı Belediye Kanununun 56. maddesi gereğince 2023 yılı çalışma dönemi ile ilgili olarak tarafımdan hazırlanan Faaliyet Raporunu anlatmaya çalıştım.
Raporun görüşülüp karara bağlanması hususunda gereğini arz eder, saygılarımı sunarım.13/04/2024
Nazif KARABULUT
Belediye Başkanı
Meclis I.Başkan Vekili Mustafa AKGÜL Sayın Üyeler; Başkanlık Faaliyet Raporu sizlere okundu. Okunan Faaliyet Raporu üzerinde üyelerin herhangi bir görüşlerinin bulunmadığını beyan etmeleri üzerine oylamaya geçiyorum.
Yapılan oylama sonucu :
Mustafa AKGÜL (Kabul), Ali ÇELİK (Kabul), Halil YUVAKTAŞ (Kabul), Abdurrahman UYAR (Kabul), Adem KARAZOR(Kabul), Halil KOÇ(Kabul), Mehmet DEMİRAY(Kabul), Seyfullah İNCE(Kabul), İhsan ALTUNAY(Kabul), Hasan ÖZCAN (Kabul), Oğuzhan BAĞCI (Kabul), Metin İLHAN (Kabul), Ahmet DURAN(Kabul), Memiş CIRNAZ (Kabul), Kıymet ALTINIŞIK (Kabul)
Meclis I.Başkan Vekili: Sayın Üyeler, Yapılan oylama sonucunda 2023 Yılı Başkanlık Faaliyet Raporu oy birliğiyle kabul edildi.
11-SOSYAL DENGE TAZMİNATI ÖDEMESİ İÇİN MEMUR SENDİKALARI İLE SÖZLEŞME İMZALANMASI VE BELEDİYE BAŞKANINA YETKİ VERİLMESİNİN GÖRÜŞÜLMESİ :
Başkan:Sayın Üyeler, Başkanlık Makamının müzekkeresinde belirtildiği üzere, Anayasanın 53.maddesinin 3.fıkrasında “memurlar ve diğer kamu görevlileri, toplu sözleşme yapma hakkına sahiptir.” denilmektedir. Bu doğrultuda, 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu ile yerel yönetimlerde “Sosyal Denge Tazminatı Sözleşmesi” yapılması imkânı tanınmıştır.
Sözkonusu kanunun 32.maddesinde “....sosyal denge tazminatının ödenmesine belediyelerde belediye başkanının teklifi üzerine belediye meclisince, il özel idaresinde Valinin teklifi üzerine il genel meclisince karar verilmesi halinde..” denilmektedir. Yine aynı madde gereğince “….yapılacak sözleşme, toplu sözleşme dönemi ile sınırlı olarak uygulanır ve sözleşme süresi hiçbir şekilde izleyen mahalli idareler genel seçim tarihini geçemez. Mahalli İdareler Genel Seçim tarihini izleyen 3 ay içerisinde de toplu sözleşme dönemi ile sınırlı olmak üzere sözleşme yapılabilir…” hükmü yer almaktadır.
Bu itibarla Belediyemizde görev yapan 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memurlar ile 5393 sayılı Belediye Kanununun 49.maddesine tabi sözleşmeli personele Sosyal Denge Tazminatı Ödenebilmesi ve yetkili sendika ile sözleşme yapılabilmesi için Belediye Meclisince Belediye Başkanına sözleşme yapma yetkisi verilmesi gerekmektedir.
Konu meclisimizce görüşüldü. Yapılan görüşme sonucunda; 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu 6289 sayılı kanun ile değişik 32.maddesi yerel yönetimlerde “Sosyal Denge Tazminatı Sözleşmesi” yapılması imkanı tanınmıştır. İlgili kanun gereğince yetkili sendika ile belediyemiz arasında “Sosyal Denge Tazminat Sözleşmesi” imzalanabilmesi için Belediye Başkanına yetki verilmesine oybirliğiyle karar verildi.
12-DİLEK VE TEMENNİLER :
Başkan:Sayın Üyeler, 2024 yılı Nisan ayı olağan meclis toplantımızın gündeminde bulunan maddelerin görüşülmesini burada tamamlamış bulunuyoruz.
2024 Mayıs ayı olağan meclis toplantımızın 02 Mayıs 2024 Perşembe günü saat 14:00’de yapılmasına oybirliğiyle karar verildi.
Meclis Başkanı Katip Üye Katip Üye
Nazif KARABULUT Adem KARAZOR Halil KOÇ